woensdag 5 juli 2023

3 weken solo: de planning

Recent kreeg ik een wake-up call: iemand die me dierbaar was overleed op veel te jonge leeftijd.
Mij werd op het hart gedrukt dat men maar beter niet teveel plannen en zaken uitstelt.
Ik voegde daad bij het woord en besloot een week geleden om de reeds geplande tocht naar het Markermeer/IJsselmeer solo te gaan doen. Meer nog: alvast de heenreis zal over zee gaan, van Stellendam naar IJmuiden.

7 jaar geleden wou ik eens solo naar Boulogne en terug.
Om die reis goed voor te bereiden had ik fiches gemaakt van elke haven die ik wou aandoen: de VHF-kanalen, de stroming daar, de aanlooproute, etc.
(http://myfriendship22.blogspot.com/2016/06/reisvoorbereiding-tocht-naar-boulogne.html)
Ook nu heb ik deze kaarten aangemaakt, tenminste toch twee: Scheveningen en IJmuiden.

Verschillende kennissen willen me op een of andere manier volgen, dus zocht ik mogelijkheden uit om via mijn tablet mijn positie door te geven tijdens het zeilen, maar helaas niet meteen iets werkbaars gevonden.
Het meest makkelijke lijkt me om hier op deze blog een soort dagverslag te posten.

Bon: er zijn zoveel blogs, van veel straffere zeilers, maar wil me straks volgen wil komt hier maar kijken :-)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.