zaterdag 8 juli 2023

De weergoden beslissen weerom

 In 2016 wou ik naar Boulogne zeilen.

Net als nu alles goed voorbereid.
De avond voor vergrek was ik aan boord en had een babbel met havengenoten.
Zij zeiden me dat je eigenlijk van niks zeker bent tot pakweg de dag zelf.

"Go with the flow,  hou niet halstarrig vast aan je plannen."

Dat was even een lastig momentje als ik zag dat weermodellen elkaar tegenspreken, onweders voorspeld werden, en er maar 1 constante was: morgen onvoldoende wind om naar IJmuiden te zeilen.

Ik heb de halve weg vandaag, naar Stellendam zitten tobben over wat ik nu best doe.  De beslissing: in mijn regio blijven, relaxen en vooral eens doen wat met Maxx aan boord niet kan: ankeren enaan boeien overnachten.

Ook zal ik proberen om nog eens, na zo'n slordige 38 jaar, in het 'veld' te gaan schilderen.

Als zeiler moet je flexibel wezen, dat is duidelijk.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.