zondag 9 juli 2023

Terug naar af

Vanmorgen om 5u30 uitgevaren in Stellendam. Dat pikte wel.  Slecht, en weinig, geslapen door de warmte. Eens buiten zette ik de genua en grootzeil, maar de wind was maar magertjes.
Wel was de lucht erg vochtig.

Ik controleerde buienradar en die toonde verschillende buien op de Noordzee, langsheen de kust. Mijn keuze op niet verder te gaan met mijn plan leek daarmee de juiste keuze.

Langzaam aan zeilde ik met ruime wind richting Volkeraksluis.
Tussendoor de wierpot nog eens gechecked en die leek ok.

Stilletjesaan nam de wind toe waardoor ik op een moment toch twijfelde over mijn beslissing.

Na de Haringvlietbrug gingen de zeilen neer en wou ik een boei pakken in het baaitje maar ze waren allemaal bezet.  Dan maar opnieuw de steiger aan de sluis.

Stil zitten, het is iets dat ik nooit zal leren, hoe moe ik ook ben.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om het deksel van de ankerbak nog een laagje epoxyplamuur te geven.
Daarna goed afgedekt want ik zag regen in aantocht op de buienradar.
Een drie uur later kwam die buienlijn over, en het was de moeite. Er zat ook veel wind in waardoor ik dan toch weer blij was met mijn keuze.

Wat ik morgen ga doen, weet ik nog niet zeker, maar allszins wil ik mijn schildersgerief eens gebruiken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.