zaterdag 15 juli 2023

Dagje zonder zeilen, in Willemstad

Vandaag een ganse dag onweersdreiging.
Ik ben dus niet uitgevaren.
Eens een keer de bliksem zien inslaan op je mast lijkt mss wel een stoer 'toogverhaal', maar meemaken wil ik het zeker niet.
Het doet me meteen terugdenken aan een ochtend, dzstijds met mijn Frizndship 22, toen ik 's moegenvroeg net Burghsluis buiten voer.
Dat wou ik niet nog eens meemaken.
Toen waren de donders en bliksems recht boven me en klonken als kanonschoten.
Ik heb nog nooit zo snel zeilen gestreken, en in de Schelphoek binnen gedraaid als toen.

Ankeren was langs geen kanten volgens het boekje. Enige wat me interesseerde was om dicht bij een stalen platbodem te liggen die zondermeer een hogere mast had dan ikzelf.

Nu bleef ik dus liggen.  Zo kon ik eens mijn afwas doen, de was zelf, en eens gaan tekenen in de buurt van de bunkers.

Ik had zelfs een hele kluslijst en voor 1 keer heb ik die niet helemaal afgerammeld vandaag.

Men zegt dat je echt op vakantie bent als je de datum vergeet.  Wel, dan is het zover wat de datum op mijn tekening... is fout 🤣


Twee uur later trok het onweersfront over.  Geen kanonschoten deze keer, zelfs geen lichtshow, maar wel bakken regen. De regen was zo fel dat het voorluik echt helemaal toe moest.

Maar na regen komt zonneschijn :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.