dinsdag 18 juli 2023

Alweer Krabbenkreek

 Het klopt: gisteren, maandag 17 juli, heb ik geen blog geschreven.

De afgelegde afstand was te belachelijk om er een blog over te schrijven.

Ik voer buiten in de fijne jachthaven De Batterij met doel om naar Oude Tonge op te kruisen voor de onweders er zijn.

Uitvaren ging makkelijk.

Maar eens aan de Volkeraksluis voelde ik al dat het een rit zou worden met pakweg 18 knopen op kop, dus hele wel motoren.

Nee, daar had ik geen zin in.

Na de sluis meerde ik af aan de steiger. Meteen kreeg ik de bevestiging dat het geen stomme zet is. Dat afmeren met wind op kop, solo, was geen makkie.


Vandaag, dinsdag, was de wind een pak minder.  Ik wou om 6u haast vertrekken op zeil, maar het was een beetje te link om dat te wagen.  Tegen 6u30 was ik al ter hoogte van Ooltgensplaat. De wind was tot dan toe rond den 8 a 13kt.

De hele Volkerak moest ik opkruisen.  Gaandeweg minderde de wind steeds.

Het duurde bijna vier uur om aan de Krammersluis te geraken.

Na de sluis probeerde ik nog wat te zeilen, maar de vrachtschepen in de Zijpe maakten dat ik toch maar de diesel startte voor het laatste stuk tot Sint Annaland.

Daar pikte ik een boei om de namiddag verder rustig aan te doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.