zaterdag 8 juli 2023

En we zijn vertrokken

 Vrijdag namiddag: best wel warm weer en niet bepaald veel wind.

In onze haven was het niet echt druk. Gauw boot inladen, water inslaan, optuigen vertrekken. Bestemming: Volkeraksluis.

Het liep niet gesmeerd: wat in de knoop kon geraken, deed dat ook,,wat niet in de knoop zat, sukkelde wel overboord.  Zo bleek ik een poos mijn strijklijn mee te slepen.  En met een achtknoop van je geen vis :-D

De wind was wispelturig, maar het ging redelijk vooruit. Tegen 19u lag ik aan de steiger van de Volkeraksluis - kant Hollands Diep, het lag daar overigens al redelijk vol. 
De sluis was druk, niet door pleziervaart, maat door beroepsvaart.


De strijklijn voor het grootzeil heb ik alweer kunnen verwijderen, die werkt helaas niet. (De leuver blokkeert als je aan de lijn trekt).

En de wierpot...die was weer leeg. Maar bij het starten zuigt hij wel meteen water. Nergens vind ik een lek.  Ik weet echt meer, wat de reden is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.