woensdag 28 augustus 2019

Paaltje ronden

De Midget heeft een mooie, ietswat aparte, lijn.  Je houdt er van, of je houdt er niet van.
Wij zijn alvast liefhebber van die mooie rondingen.
Maar zijn mooie ronde lijn heeft een vervelend nadeel: ter hoogte van de kuip is de romp zelf wat breder dan de schuurlijst.  Een kwetsbare plek.

Omdat onze Midget wat koppig is bij het achteruit varen, en al evenzeer omdat ik even koppig ben en telkens achterwaarts de box in wil, maak ik meestal gebruik van de meerpalen, om de boot de box in te draaien.  En ja, die meerpalen raken nu net de romp waar hij breder is dan de schuurlijst.

Een eenvoudige stootwil werkt hier niet.
Een kabelaring rondom rond zou een mooie oplossing zijn, maar mijn VISA-kaart plooit dubbel zodra ze de kostprijs ziet :-D
Uiteindelijk bedacht ik een tussenoplossing: een dikker touw hangen over die 'bult'.
Bij Boateak ging ik ten rade of ze zo een touw kan leveren, en na wat zoekwerk vond ze een geschikte leverancier.

Met wat takelgaren, en wat witte vlaggelijn maakte ik twee touwen klaar om te dienen voor een testperiode.
Eens kijken of we nu van verdere schade aan de gelcoat verlost zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.