woensdag 5 september 2018

Wispelturige helmstok

Echt solo heb ik met onze Dobber nog niet gezeild.
Wel heb ik tijdens onze (korte) tochten geoefend om zoveel mogelijk alleen te doen.
Uit de box vertrekken, in een box afmeren, aanleggen aan een wachtsteiger... zoveel mogelijk alles alleen doen.

Eén van de zaken die me meteen opviel is de 'wispelturige' helmstok.
Ik leg altijd in achteruit de box in. Het is veel makkelijker aan boord stappen achteraan dan vooraan, en al zeker met een engelse bulldog pup van 25kg :-D
Als ik de Dobber de box induw, dan draait de helmstok steevast de verkeerde kant op.
Ik had al een soort stuurautomaat aangelegd, daar is nu een kleine uitbreiding op:
een stukje rode 'zwembuis' dat ik onder de helmstok klem.
Als ik het niet nodig heb, leg ik het tussen het deksel achteraan en de opstaande kuiprand.

Nu leidt de helmstok gen eigen leven meer  :-P



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.