zondag 23 september 2018

Grootzeil bedienen vanuit de kuip: stap 3 - laswerk

Soms is het handig om contact te houden met oude collega's :-)
Dimitri ken ik van mijn periode bij een fabrikant in reclamezuilen.
Hij was daar lasser, en nog een heel goede ook.

Sinds een paar jaar is Dimitri zelfstandig lasser, en had ik voor hem zijn logo ontworpen.
Nu deed ik beroep op Dimitri om op onze Midget een laswerkje te komen doen: een verdeelstrook in inox tegen de mastvoet lassen.
Deze strook moet op de juiste hoogte komen zodat alle lijnen, die via de deck organizer naar de kuip lopen, net niet de kajuitopbouw raken.

Ter voorbereiding had ik het geleidewieltje van de grootzeilval uit de mast verwijderd en er een mastdoorvoer in geplaatst. Tevens ook de oude grootzeilval vervangen door een nieuwe.

Na dit laswerk is de klus zo goed als klaar. Enkel nog een onderlijkstrekker voorzien. Dat kan pas als het nieuwe grootzeil er is.





Plaatje is gelast.
nu nog proper borstelen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.