maandag 1 oktober 2018

Nieuw grootzeil voor de Dobber

Het originele grootzeil was echt 'end of life'.
Toen een paar weken geleden een naad doorscheurde aan de top van het zeil, was het duidelijk: dit wordt een onverwachte investering.

Voor onze vorige boot, een Friendship 26, had ik zeilen aangeschaft bij Sail Select in Belgie.
Maar die agent is er niet meer, en ik vernam dat er een agent is in Steenbergen vlakbij onze haven:
ReStyle.

Ik vroeg er een offerte aan, met bijkomend de vraag of er een eigen gemaakt logo in kan, net als het zeilnummer.
Bas kwam daarop het zeil inmeten in onze haven, en besprak nog even de offerte.

Ik tekende in voor de bestelling en zoals Bas van ReStyle beloofde, was het zeil 4 weken later beschikbaar.
Vrijwel meteen reed ik verder naar de boot en plaatste het grootzeil.
Het logo is prima gelukt.  In een andere blog heb ik hierover meer geschreven.
Wie het logo voor een Midget 26 zoekt: ik heb deze hier in PDF geplaatst.

Bas heeft de perfecte leuvers gekozen. Tijdens het eerste 'test'-weekend kon ik het zeil uitproberen, evenals de bediening vanuit de kuip. Het is dan zeker wenselijk dat het zeil vlot naar beneden komt bij het strijken :-)

Helaas past de bestaande zeilhoes niet goed op het nieuwe grootzeil.
ReStyle komt binnenkort ter plaatse kijken en zal de hoes aanpassen.

Top service!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.