maandag 13 augustus 2018

Antennemast en deurtjes

Voorbije weekend een paar cruciale klusjes kunnen doen:
- de antennemast geplaatst
- hoefijzerboei hangt nu aan de antennemast
- de marifoon getest met een SWR-meter, en die doet het nu perfect
- de deurtjes naar de kajuit gevernist
- de (nutteloze) lavabo boven de WC verwijderd
- de toevoerslang naar die lavabo verwijderd
- zonnepaneeltje geplaatst

Het zonnepaneeltje heb ik verlijmd op de garage van het schuifluik, met dikke inox moeren ertussen (M10) en TEC7.

Wat die waterslangen betreft: die zien er echt niet fris meer uit.
Misschien moet ik die maar eens vervangen?

Wat de lavabo betreft: als er iemand is die interesse heeft in deze lavabo, dan gil je maar.

De afvoer van de lavabo is ook weg. probleem is nu dat de afsluiter en de huiddoorvoer er wel nog zijn, en omdat de boot in het water ligt kan ik daar nu best niet teveel aan morrelen.
Ik heb de 'teut' vol schuimepoxy gegoten, dat als backup.  Komende winter moet ik alle bolafsluiters half open kunnen zetten tegen vorstschade.  Tegen dan zou ik graag de elleboog die op de afsluiter zit, verwijderd hebben.  Iemand die daar ervaring mee heeft mag me altijd contacteren :-)

De radio kreeg permanent stroom van de batterij. Geen goede situatie.
Om dit op te lossen moest het schakelpaneel even open gedaan worden. Daarachter vond ik een afgebroken stopcontact met blote contacten.  Telkens dat wij dus stroom namen in een haven, stond daar 230V op, tussen de 12V bekabeling.  Niet bepaald gezond...

Bij het monteren van de beugel voor de hoefijzerboei hoorde ik plots een plons, net toen ik zat te knoeien met wat rubber strip en twee boutjes.  Ik dacht eerst aan een snoek, die zijn ontbijt voorbij zag zwemmen, maar helaas: het was het bitje van mijn schroevedraaier.  Nu is mijn setje niet meer compleet  :-D


Deurtjes schreeuwen om vernis

Na een regenbui blijft er water staan in de afdichtingsrubber...

Nu zien de deurtjes er VEEL beter uit  :-)

Zonnelader steeds bereikbaar

Iemand interesse?

Bweek, ziet er niet erg fris uit

"He!  Een 230V-stopcontact achter het schakelpaneel!",
of toch wat er van over blijft...

Onze hoefijzerboei hangt er weer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.