maandag 20 augustus 2018

WC en vuilwatertank

We gingen 5 dagen genieten van onze nieuwe aanwinst.
Lade waar vroeger het wasbakje zat
De eerste avond plaatse ik een lade waar vroeger het wasbakje zat. In deze lade passen twee mandjes waarin we kleinere spulletjes bewaren: bijzonder handig :-)

Maar helaas gaan sterke wind, onze engelse bulldog en mijn vriendin niet goed samen.
De eerste toch ging dan ook maar tot aan Oude Tonge.
Daar aangekomen ontdekten we een scheur in het grootzeil, wat gelijk een einde maakte aan een ZEILtocht, en onze Midget veranderde in een 'motor-sailer'  :-D
Die avond sleutelde ik wat aan de garage van het schuifluik. Dat wringt aardig tegen.
De oorzaak heb ik uiteindelijk gevonden: de garage is net een paar millimeter te laag.
Vooraan heb ik er nu inox moeren onder gekleefd met TEC7 en daarna afgekit.
Maar blijkbaar is die verhoging van 5mm net niet genoeg.  De komende winter zal ik een andere oplossing moeten zoeken.


De dag erna ging het van Oude Tonge naar Willemstad, om nog wat spulletjes te halen bij de jachtwinkel daar.  Die avond leerden we een koppel kennen van zeiljacht 'Souvenir' die kwamen buurten, en gelijk een van mijn laatste boekjes kocht.

Een relingnet, een joystick, en wat LED-verlichting rijker (en een slordige 200eur armer) voeren we dan de derde dag naar Numansdorp. Maar dit ging dan via Noordschans waar we de 'Dobber' even uit het water lieten tillen om meteen alle afsluiters te verwijderen en op de Daar kluste ik nog een beetje verder: een nieuwe LED-verlichting boven het spiritusvuurtje.




De vierde dag bleven we gewoon in Numansdorp en werd het een heuse 'werk'-dag: De WC eruit (die pompte niet goed meer) en de loodzware vuilwatertank er uit, samen met alle stroeve darmen en driewegkraan.
Eens die WC er uit was, en de vuilwatertank, ligt de boot weer mooi rechtop  :-)
We hebben die avond dan maar meteen het relingnet geplaatst.  Heel handig, nu vallen de stootwillen niet meer overboord en is het een stuk veiliger varen met onze engelse bulldog aan boord.

LED-verlichting boven kookvuurtje

Beetje hulp bij Noordschans om een weerbarstige huiddoorvoer te verwijderen:
TOFFE service!

Die WC zien we nooit meer terug  :-D

Staalkabel van de reling door het net heen geweven

Onderaan een voorgerokken touw gespannen,
ook doorheen het net geweven

Vanaf nu geen stootwillen meer,
die overboord vallen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.