maandag 6 augustus 2018

Alweer bijgeloof en zatte vissen :-D


Bijgeloof, tja, toegegeven maar ik ben van het principe "Baadt het niet, dan schaadt het niet."
We namen voorbije weekend twee flessen champagne mee naar de nieuwe boot.
Zat werden we er niet van, maar de vissen wel  :-P





We hebben de boot herdoopt. Eerst de kleine 'ceremonie' om Neptunus te vragen de oude naam te wissen (en die kreeg gelijk een fles champagne over hem gegoten), daarna een kleine ceremonie om de nieuwe naam te noteren (en Neptunus kreeg gelijk weer een fles aangeboden.  De had ik eens gewonnen via JOE FM, het was zeer zeker hele goeie  :-)  )

Wie de bijhorende tekst voor het herdopen wil, kan die vinden in de blog van onze vorige boot.

Vooraleer we aan deze ceremonie begonnen, moest de oude naam verwijderd worden.  We een klusje.
Uiteindelijk haalden we bij de Karwei een flesje 'Sticker verwijderaar' van HG, om de lijmresten te verwijderen, want de haardroger bracht niet veel soelaas.




Na de ceremonie kon de nieuwe naam er op.










Een ander klusje van enige dringendheid: de oude marifoon vloog er uit.
Al op de terugreis van Kortenhoef naar onze haven merkten we meteen dat een en ander niet goed zat met die marifoon.  Eerst zond hij niet meer uit, later ontving hij ook niet meer.
Los van dit behoorlijk mankement, was ook de positie waar hij geplaatst was niet handig:  aan de kaartentafel. Als ik solo op stap ben is me dat net te ver, ik heb helaas geen lange armen :-D

De nieuwe marifoon heb ik dan gemonteerd in de deuropening zodat ik er meteen bij kan. Enkel de antenne moet ik nog plaatsen.  Daarvoor plaats ik opnieuw een antennemastje, zoals ik ook bij de vorige boot gedaan heb.
Op die manier kan ik steeds makkelijk bij de antenne, want wellicht is de oude marifoon gesneuveld door dat de antenne begon te lekken, of dat de antennekabel inregende.



Als laatste kreeg de anti-slip een tweede laag.

Volgend weekend, als deze dringende klusjes gedaan zijn, kunnen we weer op stap  :-)

De nieuwe naam er op, met behulp van 'het vlotje'

Niet mis, onze nieuwe naam  :-)

1 opmerking:

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.