zaterdag 4 februari 2023

Nieuwe ruitjes in de buiskap

 De winterperiode is al ruim halfweg.
Dit is de eerste winter dat ik niet zo gek veel klussen te doen heb, en toegegeven: ik was tegen alle verwachtingen in het klussen even beu.

Maar op een moment, en beter vroeg dan laat, moet je er toch aan beginnen.
Eerste klus werd de buiskap: die ruitjes kregen vieze vlekken. Ze waren aan vernieuwing toe.
Eerst hadden we nog geprobeerd met een duur product uit de jachtwinkel, maar geloof me: dat is kwakzalverij en werkt voor geen meter.
Probleem, zo werd me verteld, is de UV-bescherming die langzaam aan van de ruitjes af geraakt door slijtage, schuren, vervuiling etc.  Eens die laag weg is helpt er geen enkel 'poedertje'.

Dus haalde ik er mijn handige vriendin bij en gingen we er nieuwe ruitjes in zetten.

Stap 1: knip een snede midden in het oude raampje


Kleef dubbelzijdige tape
over de randen
(langs binnen)

Kleef het nieuwe plastic
over het oude raampje heen
(Wij kozen nu voor de
"smoke" variant.)

Daarna kan je het nieuwe raampje vaststikken
(of laten stikken :-) )

Nieuwe raampje over het oude heen gestikt,
en mooi geknipt langs binnen.

Oude raampje er uit knippen
via de reeds voorziene opening

Resultaat






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.