vrijdag 17 februari 2023

Flessenrekje in de 'koelbak'

In de 'koelbak van het keukentje aan boord is een flessenrek voorzien. Handig, maar de gaten zijn veel te groot, het geheel pakt teveel plaats in.
We gebruiken deze bak ook niet voor voedingswaren. Het is eigenlijk onze 'pottenbak' :-)
Ik heb het bestaande flessenrekje gesloopt. Dat viel redelijk goed mee, het zit blind genageld, nergens schroeven.
De bodem is wel een probleem, dat deel kreeg ik niet echt weg zonder grote schade aan te richten en heb ik dan maar laten zitten.

Met wat nieuw hout heb ik een flessenrekje op maat gemaakt.
Dit rekje is in omzeggens drie delen=
- een bodemplaatje met 3mm triplex, en een grenenhouten kader
- 4 pootjes
- een kader voor bovenaan.
Het geheel wordt zo in drie stappen geplaatst, simpelweg omdat je het niet in één geheel kan plaatsen.

De bodemplaat heb ik geschroefd met twee kleine schroefjes.
De pootjes en de bovenste kader gelijmd met TEC7.
Dit om het mogelijk te houden het ooit weer te verwijderen indien nodig.

Bodemplaat geschroefd


Pootjes en bovenste kader
gelijmd met TEC7




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.