zondag 21 juli 2019

De motor doet het weer

Dankjewel, Cor Meesters!

Voorbije weekend kreeg ik een telefoonnummer van een koppel op een mooi klassiek zeiljacht, de 'Madeleine'.
Gezien de achteruitgang van mijn motor, en de nakende vakantie, belde ik hem maandag op.  Ik kon niet langer wachten, het vertrouwen in mijn motor was stilaan helemaal zoek.


Cor Meesters maande me aan de boot spoedig te brengen en beloofde me, als het allemaal wat meezit, de boot tegen onze vakantie weer klaar te hebben.
Ik sloot mijn bedrijfje daags erop dan maar even en voer de boot in zeven haasten richting Ooltgensplaat.
Cor stond al klaar toen ik er arriveerde en nam mijn lijntjes aan.


Gras liet hij er niet over groeien, tegen dat ik thuis was, hadden ze de cilinderkop er al afgehaald.
Cor communiceerde ook als de beste, via Whatsapp. Ik werd perfect op de hoogte gehouden.
Tegen zaterdagmorgen reden we zelf naar de boot om onze vakantie te beginnen. Helaas was de motor niet klaar.  Ook niet zo verwondelijk wat die Cor had het heel druk.  De motor was er intussen helemaal uit en zo kon ik de bilge eens goed poetsen.

Maandag kon ik zelfs een dag meewerken aan mn motor. Zo'n kans mag je nooit laten liggen. Je leert je motor eens echt kennen.

Dinsdag ging de motor er weer in en na een testvaart die avond kon ik het factuur voldoen, online.

We hebben nu weer een motor die prima draait.
Het probleem was een combinatie van kleppen met koudecorrosie, slecht werkend injectoren en... een te grote schroef.
Dat laatste moeten we nog in orde zien te krijgen.
In elke geval kon onze vakantie beginnen en voeren we, geheel op motor, richting Middelharnis.

1 opmerking:

  1. Graag gedaan kris .
    Ja er was immers geen dag meer te verliezen.
    Dinsdag een dagje op het bankje bij de haven samen met de vrouw doorgebracht in het zonnetje ..terwijl wij de motor weer op zijn plekje terug monteerden
    Klaar terwijl je wacht..
    Haha dit was bijna kwik fit.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.