woensdag 10 maart 2021

Uit winterslaap: houten strips weer in de olie

 De boot komt stilaan uit winterslaap.  Het winterdekzeil is er af, en dan komt steevast weer de moment om de handgrepen en houten strips in de olie te zetten.

Sommigen laten het zo, sommigen zetten er telkens de hogedruk reiniger op, en sommigen zetten ze in de olie.
Ik doe het laatste:  lastige klus, maar wel mooi, en ik ga er van uit dat het hout zo wat langer mee gaat.
Ik ben er immers achter gekomen dat deze strips van binnenuit vastgeschroefd werden en je er langs geen kanten aan kan, als je ze ooit wil vervangen.  Het is dus zaak om ze zo lang mogelijk goed te houden.
Het was een lek boven het kastje voor het keukenblokje dat dit aan het licht bracht.

Eerst alles weer eens afplakken.  Die olie 'spettert' behoorlijk, en de vlekken zijn nauwelijks weg te krijgen.





Dan twee lagen olie met een tussenpauze van max. 30min.  Nu is die 30 minuten krek de tijd dat ik nodig heb om één kant met een klein borsteltje in de olie te zetten, ik kon er dus gelijk een tweede keer over.

Eindresultaat is wel fijn om zien :-)




Omdat er in de naad tussen de sierstrips en de gelcoat hier en daar quasi 'moestuintjes' ontstaan heb ik deze keer de bovenzijde afgekit met transparante TEC7.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.