zondag 7 maart 2021

Antislip op de trap

Bij wat golfslag is de trap aan de kajuitingang wel eens wat link.
Onze bulldog naar beneden dragen via die trap is dat zeker ook.
Reden?  De antislip is geen antislip meer :-D

De grote vraag was allereerst: hoe is die bestaande antislip vastgekleefd aan de traptredes? Of is die misschien zelfs ingefreesd?
Nu we lid zijn van de Midgetclub, had ik ook toegang tot de WhatsApp-groep en vernam daar dat er inderdaad Midget 26's zijn waarbij de antislip ingefreesd zit.
Het werd een kwestie van: "Begin er aan, we zien wel!"
Goed nieuws:  ik wurmde voorzichtig een plamuurmes 'onder' de bestaande antislip en die kwam wonderbaarlijk vrij gemakkelijk los.  Hij zit vastgekleefd met contactlijm.


Ik nam de twee losse tredes mee naar huis om ze daar aan te pakken.
Op de Workmate kon ik de antislip strips er af halen en met een plamuurmes proper maken.





Daarna ging er antislip-tape op van Tesa. Daar had ik al ervaring mee toen ik een nieuwe trap gemaakt had voor onze FS22 en later de FS26.






De twee andere 'tredes' moest ik aan boord fiksen.
Bij eentje ging het verwijderen van de lijm zeer stroef. Gelukkig loste de lijmrestant makkelijk met aceton.
Voor de onderste trede heb ik de tape wat 'op maat' geknipt zodat hij de vorm van de oude strip volgde.

Nu zit er op elke trede nieuwe anti-slip, en het ziet er nog mooi uit ook :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.