zondag 15 december 2019

Extra stopcontacten in het keukenblokje

Die Midgets zijn heel uitgekiend.  Ik kan er enkel maar lof over uitspreken.
Enige minpuntje, als we het over elektriciteit aan boord hebben, is het ontbreken van stopcontacten aan het keukenblokje.
Daar heb ik voorbije weekend een mouw aan gepast :-)

Vorige winter had ik al een elektrisch bordje geplaatst in de bak achteraan.
In dit bordje zit een automaat 10A en een differentieel van 30mA.
Op dit bordje sloot ik het bestaande 230V net aan, dat bestaat uit een stopcontact in het schakelpaneel, en een stopcontact in de zijwand van de kaartentafel.

Om aan het keukenmeubel te geraken wilde ik eerst onder de vloer door een nieuwe draad trekken en deze aansluiten achter het schakelpaneel, maar simpel is dat niet, op een Midget 26.
Maar dan bedacht ik een betere oplossing: een nieuwe draad vanaf het bordje in de bak achteraan, onder de slaapkooi aan stuurboord, een kort stukje door het motorruim, en dan onder de vloer door naar het keukenmeubel.
Enige ' gekke' is nu dat deze draad even door de inspectieopening van de dieptemeter gaat, die onder dit keukenmeubel zit, maar daar kan ik wel mee leven :-)

Voila, nu hebben we 230V aan het keukenmeubel voor een waterkokertje.
Laat de koffie maar komen ;-)








Zo klussen aan boord, brengt wel rommel mee :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.