dinsdag 23 april 2019

BoGrip... ik ben helemaal pro!

Voorbije weekend weer op stap met onze Midget.  Niet solo deze keer, maar wel met een kameraad die wel solo op weg ging, en dan nog zijn eerste solo.
Nu heeft een Midget, net als de meeste jachten met binnenboord motor, nogal wat schroefwerking.  Met een rechtsdraaiende schroef aan stuurboord afmeren vergt een lange arm.  Niet eentje in de politiek of zo, wel eentje om een bolder te kunnen grijpen.
Ik had al verschillende trucjes geprobeerd, maar vorig weekend kreeg ik een leuke tip: de BoGrip.
Ik kende het ding niet, maar begreep al wel dat het niet om één of andere rapper ging.

Prompt contacteerde ik mijn favoriete jachtwinkel, Boateak, en vroeg haar of ze die kon leveren.
Dat bleek geen probleem.  (NOTA:  intussen is deze handige Bogrip niet meer leverbaar helaas).
We kregen ze ook snel geleverd waardoor we er dit weekend al mee aan de slag konden.

Na wat proberen en oefenen heb ik het systeem al beet.
Wel heb ik volgende tips=
- maak een ruim lange lus, het stuk touw tussen je kikker/klamp en de BoGrip zelf moet ruim lang genoeg zijn.
- als je de BoGrip uitsteekt naar de bolder, zorg dan dat je met één hand zowel de BoGrip als je landvast beet hebt, en het landvast wat onder spanning.

Hoe het verder werkt, toon ik even met wat foto's  :-)

Zorg voor een beetje spanning op je landvast
Het stuk landvast tussen de kikker en de BoGrip
moet ruim genoeg zijn
Hopsakee!  Een lange arm is altijd wel handig :-D
De BoGrip hangt grijpklaar aan een bakstag.

1 opmerking:

  1. Leuk Kris! Ik wens jullie veel aangename aanlegmanoeuvres toe. Groetjes, Evelien - Boateak

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.