maandag 31 december 2018

Nieuwe spiegel en een onverwachte uitdaging

Tussen kerst en nieuw, en bij uitbreiding ook de feestdagen zelf, zijn voor mij ideaal om aan de boot te gaan klussen.
Maar dit jaar kwam er nog een mooie uitdaging bij: een tochtje met een Midget 31.  Die lag in Scharendijke en moest naar onze haven over gevaren worden. Zo'n kans laat geen enkele Midget-liefhebber liggen :-)

Om logistieke redenen besloot ik om de avond ervoor aan boord van onze Dobber te blijven slapen.  De kou viel wel mee, en zo kon ik meteen nog wat bezig zijn met mijn winter-hobby: klussen  :-D

Thuis had ik al wat voorbereidingen gedaan:
- een nieuwe spiegel gemaakt voor de sanitaire cel, voorzien van nieuwe LED verlichting
- een dienblad dat mooi boven het kookvuur past
- een handdoek hanger voor onder de spiegel
Nu kon alles mooi op zijn plaats gemonteerd worden.







Na de klussen werd ik uitgenodigd voor een vroegtijdige oudjaarsdrink aan boord van kennissen in de haven.  Maar na de drink liep het even mis: mijn benen bleken net iets te kort voor een klein sprongetje naar de wal.  Ik schoof uit, viel achterover, donderde naar beneden op hun hek-platform en belandde met één been in het water.
Tja... dat is een kleine handicap voor morgen.
Nog een geluk dat ik niet helemaal in het water belandde.

Daags erna had mijn knie andere plannen dan mijn hoofd. Maar uiteindelijk zette ik door en ging ik toch mee met de Midget 31.  We hadden er nu net zoveel voor gepland, dan ik die mooie boot absoluut mee wou over varen.
De weergoden waren ons heel goed gezind, we konden geen betere moment kiezen.



Nu ligt deze Midget 31 ook in onze haven, geweldig toch?

Dienblad dat netjes boven het spiritusvuur past

Spiegel (naar het model uit een
oldtimer Otten-caravan)
De elektrische aansluiting moet nog aangepast worden.

Handdoekhanger


Bijzonder kalm en mooi op de grevelingen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.