dinsdag 25 december 2018

Drinkwater aan boord?

Onze Midget heeft een watertank van 200 liter. Niet fout.
Dit voor drinkwater, nou ja: water... want als ik de waterslangen zo bekijk, wil geen mens daar nog van drinken.  Een de toestand van de watertank zelf is ook niet echt uitnodigend om er een fris glas water mee te vullen.

Groen in de waterslang!

Het wastafeltje in het sanitair hadden we al verwijderd, en ook de bijhorende waterslang.
Het spoeltafeltje aan het keukenblokje houden we wel, en ook de kraan.
Maar helaas kreeg ik die niet meer hersteld.  Ze lekte nog net niet, en normaliter is dat maar een kwestie van een nieuw rubber ringetje, maar de kraankop was met veel moeite los te krijgen.



Nieuw kraantje.
Onder het voetje een grijze dichtingsrubber
van 5mm dikte
Uiteindelijk kozen we dan maar voor een nieuwe kraan, die we vonden bij Brico.

De waterslang hier naartoe heb ik ook vervangen. maar hiermee kan je maar beter opletten bij een Midget: deze slang gaat onder een kastje door, en het vloertje van dit kastje kan je niet verwijderen, dus als je de oude en de nieuwe slang aan elkaar kleeft om ze er onderdoor te trekken, zit dat maar best heel goed vast.




Rest mij nog het reinigen van de watertank... daar moet ik nog even over nadenken hoe ik die klus ga klaren.









Voetje van de nieuwe kraan is net wat te groot

Nieuwe waterslang, en meteen ook de juiste lengte.
De oude slang had hier een knik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.