maandag 19 juni 2023

De ankersteun is geplaatst

 In een eerdere post beschreef ik het ontwerp, en de levering van alle onderdelen=
https://mymidget26.blogspot.com/2023/05/ankersteun-de-onderdelen-passen.html

De bedoeling van de ankersteun is dubbel=
- compact
- functioneel om solo te kunnen ankeren zonder op de voorplecht te staan balanceren, en als een gek aan de ankerketting sleuren om het anker, over de preekstoel heen, naar binnen te trekken.

En dat is uiteindelijk gelukt:  deze ankersteun is compact, en lijkt me te gaan doen waar hij voor bedoeld is: het anker moet niet meer over die preekstoel heen om te ankeren.
Ik heb er evenwel nog niet mee geankerd, maar de ankersteun zit alvast eindelijk op zijn plaats.

Een woordje van dank voor Bootconcepts.eu is wel op zijn plaats.
Ik heb niks ervaring met RVS en ankersteunen waardoor mijn ontwerp wel wat 'kinderziektes' had.
Juri van Bootconcepts ving deze netjes op, gaf feedback, en lastte het geheel behoorlijk snel in elkaar.
Hij gaf tips allerhande, waaronder de werkwijze om deze steun mooi glad en glimmend te krijgen.
Ik heb me deze laatste klus bespaard en hij is zo op de boeg gegaan, zonder het poetswerk.

Nu nog een houten plankje toevoegen, en het geheel is klaar.
Update: het plankje past prima!


Volgende project: een gelijkaardige opmeten, 3D-uittekenen en laten maken voor een Midget 31 :-)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.