zaterdag 26 januari 2019

Vroege vogel :-)

Na een week vriestemperaturen zette de dooi weer in. Niet alleen aangenamer om de baan op te moeten, maar ook een 'stil alarm' voor eventuele kapot gevroren afsluiters en gescheurde slangen.
Tijd dus om naar de boot te rijden en een controle uit te voeren.

Zo'n vriesperiode is toch niet zo goed voor mijn nachtrust. Toen ik zo'n 7 jaar geleden mijn eerste jachtje had, droomde ik de engste doembeelden van een gebarsten afsluiter, tot en met vissen in de boot  :-D
Nu ik al wat meer ervaring heb met boten, zijn die dromen verleden tijd, maar er is toch steeds een sluimerende alertheid.

Net toen ik me ging klaarmaken om naar de boot te vertrekken, deed Herbert op Radio Nostalgie een oproep voor de 'vroege vogel van de week'.
Ik stuur geregeld een smsje naar Nostalgie en dacht, "waarom niet, ik ben nu toch een ochtendmens, dus mag het wel.".
En ja hoor, daar ging de telefoon.  Ik deed een korte babbel met Herbert, en kreeg de titel 'Vroege vogel van de week' toegewezen.
Op de vraag of ik dan even een selfie wil maken in de haven, zei ik geen 'nee'.


Eens in de haven, en na een "selfie-sessie" checkte ik de boot.  Alles dik in orde.
Ik had ook de zelf gemaakte loopplank mee.  Deze zou het wat makkelijker moeten maken om onze 'Maxx' aan- en van boord te krijgen. Onze engelse bulldog weegt intussen immers een kleine 24kg, en dan is een grote stap naar het zwemtrapje stilaan een 'linke stap'.


Herbert - radio Nostalgie - toch wel mijn favoriete presentator :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.