zondag 24 februari 2019

Watertank en groene aanslag


Onze Midget 26 is uit 1986.
De watertank die in deze boot zit maakt onderdeel uit van de romp zelf, in polyester.
We kunnen er van uit gaan dat deze nog nooit gereinigd werd, en omdat wij, net zoals iedereen, van zuiver water houden, wou ik die tank eens een goede poetsbeurt geven.

Voor deze klus heb je alvast een lange arm nodig, letterlijk dan.
Helaas kan ik niet overal bij, enige creativiteit zal nodig zijn om de rest proper te krijgen.
Toch wil ik de eerste resultaten delen, ze doen de wenkbrauwen fronsen, bij ons toch alvast:

Zijn er creatieve zielen die een oplossing weten om de watertank helemaal proper te maken?


Stap 1: een milieuvriendelijk product in de tank sprayen.
Dit middel is op basis van enzymen en lost de groene aanslag op
Enkele minuten de enzymen laten inwerken en dan met een sponsje
proper maken...
Dit sponsje zag er meteen vies uit.
Naspoelen met water, toch voor zover ik er aan kon.
Als je deze emmer ziet, is je dorst meteen over  :-D

Onderaan is een deel dat ik niet kan bereiken
(te korte arm dus :-D)
Droog wrijven met een propere doek...
Nog steeds komt er troep af.
Hoe reinigen anderen dan hun tank?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reactie wordt eerst nagelezen alvorens het geplaatst wordt.
Dit om vervelende spam te voorkomen.
Dank voor uw begrip.